עסק עושים בחוכמה או לא עושים בכלל
שלב ראשון
בדוק את רשימת הלקוחות שלך בסוף כל שנה וראה מי מהלקוחות הבעייתיים שלך הגוזל זמן רב ,מתווכח על המחירים ,אינו משלם בזמן והתרומה שלו למחזור הכולל זעומה.לקוחות כאלה כדאי לפטר ועדיף שיהיו לקוחות של המתחרים שלך.
שלב שני
אל תחשוב שאם אתה עובד בשחור אתה מרוויח יותר.לדוגמה עבודה של מכונאי שהייתה אמורה לעלות 1000 - + מע"מ תגיע בשחור ל1000 - בשלב ראשון ולאחר ויכוחים והפצרות ל800 - "כי זה בשחור". אם החומר עולה 500 - היה המכונאי צריך לשלם מס מ500 השקלים שהיה אמור להרוויח והם היו עומדים על 40% שזו ההנחה הנוספת שנתן ללקוח.עכשיו עומד המכונאי חשוף לסחיטה של הלקוח ,הסתבכות עם מס הכנסה ועבירה פלילית על חוק המע"מ.לא רק זאת הכסף השחור המתגלגל בכיס נעלם מהר מהמחזור של העסק ועשוי לגרום לנזק שיתגלה רק בעתיד.
שלב שלישי
בעלי עסקים אינם עורכים מעקב אחר לקוחותיהם ואינם ממלאים רשימות מסודרות.בעלי עסקים גדולים למדו כי הרבה יותר קל וזול לשמר לקוח קיים מאשר לגייס לקוח חדש.עליך בתור בל עסק לשמור ולעדכן את רשימת הלקוחות שלך,לשמור על קשר,לשלוח איגרות ברכה ,להזמין את הלקוחות למכירות מיוחדות ועל שמירת קשר זה תקבל לקוחות נאמנים.
שלב רביעי
אם אינך מרוויח כסף בחשבון שאתה עושה לפני המכירה או לפני העבודה אל תעשה את העסקה.אין ניסים ונפלאות.בעלי עסקים אוהבים את המילה "להתגלגל" ועושים עסקים בלי להרוויח או כמעט בלי להרוויח ומה שנשאר אינו מספיק אפילו לתפעול העסק.עסקים ענקיים קורסים בגלל שמכרו במחירי עלות על מנת להיות תחרותיים,גם הם קיוו כי איכשהו ירוויחו אבל התבדו.אם אינך מרוויח על הנייר לא תרוויח גם בפועל ?אין ניסים ונפלאות ולפעמים כאשר אתה לא לוקח עבודה או עסקה אתה מרוויח יותר.
שלב חמישי
אתה מכיר מיליון אנשים השתמש בהם על מנת להשיג לקוחות בלבד.כל אחד מאיתנו מכיר 100 אנשים טוב.אותם 100 אנשים מכירים עוד 100 אנשים שמכירים עוד 100.בסך הכל הרשת שלנו עשויה להגיע למיליון איש.100100x100x.הפעל את כל הקשרים שלך על מנת להגיע ללקוחות עוגן,לקוחות גדולים שיהיו העוגן של העסק שלך.מועצות מקומיות,בנקים,מפעלים,ועדי עובדים ,קניונים וכדומה יכולים לספק לך את המסה הקריטית שהעסק שלך זקוקו לו על מנת להתקיים כאשר כל השאר כבר יהיו השמנת.
שלב שישי
בנה סביבך צוות מנצח.הקף את עצמך בעובדים מוכשרים,בספקים טובים,בנותני שרותים מעולים.מערכת טובה ומשומנת תעזור לך להצליח בכל עסקה שתעשה ותקרין ללקוחות שלך שכאן מדובר בעסק רציני ולא בחובבנים.
שלב שביעי
למד את נושא המיסים ואל תיתן למנהל החשבונות שלך לעשות כל מה שהוא רוצה.לעיתים הוצאות מסוימות שלא קזוזו מחשבונך עשוים לגרום לך להפסד של אלפי שקלים.קרא ספרים בנושא מס,קבע פגישה אחת ל4 חודשים אצל מנהל החשבונות שלך לבדיקת מצבך העסק לעומת השנה שעברה וראה היכן אתה יכול לשלם פחות מס בצורה חוקית כמובן.
שלב שמיני
שווק את עצמך ואת העסק שלך כל הזמן,חלק כרטיסי ביקור,הכר אנשים חדשים,בקש ממכרים להשיג עבורך לקוחות ואל תפסיק לעולם לגייס לקוחות חדשים.גם יהיו לך יותר מידי תוכל לאחר מכן לפטר חלק ולהשאיר אצלך את הטובים ביותר עבורך.
שלב תשיעי
למד להשתמש באינטרנט עבור העסק שלך.לא משנה אם אתה נותן שרותים או בעל חנות.לאינטרנט תפקיד חשוב בעסק שלך.דור שלם גדל לתוך האינטרנט ומקור החיפוש הראשון שלו הוא ברשת.מבחינת הדור הזה אם אתה לא שם אתה לא קיים
שלב עשירי
האם אתה מרוצה מעיסוק שלך? אם לא חבל לך להמשיך ולסבול כי ברגע שתעשה משהו שאתה באמת נהנה ממנו תפסיק לעבוד ותתחיל להנות!
אדם הנהנה מהעבודה אותה הוא עושה תורם לעסק פי 2 מאדם שלא מרוצה מהתחום בו הוא נמצא.
בהצלחה
צביקה ברגמן
www.sodot.co.il
שלב ראשון
בדוק את רשימת הלקוחות שלך בסוף כל שנה וראה מי מהלקוחות הבעייתיים שלך הגוזל זמן רב ,מתווכח על המחירים ,אינו משלם בזמן והתרומה שלו למחזור הכולל זעומה.לקוחות כאלה כדאי לפטר ועדיף שיהיו לקוחות של המתחרים שלך.
שלב שני
אל תחשוב שאם אתה עובד בשחור אתה מרוויח יותר.לדוגמה עבודה של מכונאי שהייתה אמורה לעלות 1000 - + מע"מ תגיע בשחור ל1000 - בשלב ראשון ולאחר ויכוחים והפצרות ל800 - "כי זה בשחור". אם החומר עולה 500 - היה המכונאי צריך לשלם מס מ500 השקלים שהיה אמור להרוויח והם היו עומדים על 40% שזו ההנחה הנוספת שנתן ללקוח.עכשיו עומד המכונאי חשוף לסחיטה של הלקוח ,הסתבכות עם מס הכנסה ועבירה פלילית על חוק המע"מ.לא רק זאת הכסף השחור המתגלגל בכיס נעלם מהר מהמחזור של העסק ועשוי לגרום לנזק שיתגלה רק בעתיד.
שלב שלישי
בעלי עסקים אינם עורכים מעקב אחר לקוחותיהם ואינם ממלאים רשימות מסודרות.בעלי עסקים גדולים למדו כי הרבה יותר קל וזול לשמר לקוח קיים מאשר לגייס לקוח חדש.עליך בתור בל עסק לשמור ולעדכן את רשימת הלקוחות שלך,לשמור על קשר,לשלוח איגרות ברכה ,להזמין את הלקוחות למכירות מיוחדות ועל שמירת קשר זה תקבל לקוחות נאמנים.
שלב רביעי
אם אינך מרוויח כסף בחשבון שאתה עושה לפני המכירה או לפני העבודה אל תעשה את העסקה.אין ניסים ונפלאות.בעלי עסקים אוהבים את המילה "להתגלגל" ועושים עסקים בלי להרוויח או כמעט בלי להרוויח ומה שנשאר אינו מספיק אפילו לתפעול העסק.עסקים ענקיים קורסים בגלל שמכרו במחירי עלות על מנת להיות תחרותיים,גם הם קיוו כי איכשהו ירוויחו אבל התבדו.אם אינך מרוויח על הנייר לא תרוויח גם בפועל ?אין ניסים ונפלאות ולפעמים כאשר אתה לא לוקח עבודה או עסקה אתה מרוויח יותר.
שלב חמישי
אתה מכיר מיליון אנשים השתמש בהם על מנת להשיג לקוחות בלבד.כל אחד מאיתנו מכיר 100 אנשים טוב.אותם 100 אנשים מכירים עוד 100 אנשים שמכירים עוד 100.בסך הכל הרשת שלנו עשויה להגיע למיליון איש.100100x100x.הפעל את כל הקשרים שלך על מנת להגיע ללקוחות עוגן,לקוחות גדולים שיהיו העוגן של העסק שלך.מועצות מקומיות,בנקים,מפעלים,ועדי עובדים ,קניונים וכדומה יכולים לספק לך את המסה הקריטית שהעסק שלך זקוקו לו על מנת להתקיים כאשר כל השאר כבר יהיו השמנת.
שלב שישי
בנה סביבך צוות מנצח.הקף את עצמך בעובדים מוכשרים,בספקים טובים,בנותני שרותים מעולים.מערכת טובה ומשומנת תעזור לך להצליח בכל עסקה שתעשה ותקרין ללקוחות שלך שכאן מדובר בעסק רציני ולא בחובבנים.
שלב שביעי
למד את נושא המיסים ואל תיתן למנהל החשבונות שלך לעשות כל מה שהוא רוצה.לעיתים הוצאות מסוימות שלא קזוזו מחשבונך עשוים לגרום לך להפסד של אלפי שקלים.קרא ספרים בנושא מס,קבע פגישה אחת ל4 חודשים אצל מנהל החשבונות שלך לבדיקת מצבך העסק לעומת השנה שעברה וראה היכן אתה יכול לשלם פחות מס בצורה חוקית כמובן.
שלב שמיני
שווק את עצמך ואת העסק שלך כל הזמן,חלק כרטיסי ביקור,הכר אנשים חדשים,בקש ממכרים להשיג עבורך לקוחות ואל תפסיק לעולם לגייס לקוחות חדשים.גם יהיו לך יותר מידי תוכל לאחר מכן לפטר חלק ולהשאיר אצלך את הטובים ביותר עבורך.
שלב תשיעי
למד להשתמש באינטרנט עבור העסק שלך.לא משנה אם אתה נותן שרותים או בעל חנות.לאינטרנט תפקיד חשוב בעסק שלך.דור שלם גדל לתוך האינטרנט ומקור החיפוש הראשון שלו הוא ברשת.מבחינת הדור הזה אם אתה לא שם אתה לא קיים
שלב עשירי
האם אתה מרוצה מעיסוק שלך? אם לא חבל לך להמשיך ולסבול כי ברגע שתעשה משהו שאתה באמת נהנה ממנו תפסיק לעבוד ותתחיל להנות!
אדם הנהנה מהעבודה אותה הוא עושה תורם לעסק פי 2 מאדם שלא מרוצה מהתחום בו הוא נמצא.
בהצלחה
צביקה ברגמן
www.sodot.co.il
צביקה ברגמן-מחברם של עשרה רבי מכר ומוכר מעשרות תוכניות טלויזיה בהם השתתף.
http://www.sodot.co.il
http://www.sodot.co.il